- Wózki czołowe są uniwersalne
- Jaki wózek widłowy wybrać – nie tylko widły
- Boczne wózki to wyspecjalizowany gatunek
- Napęd elektryczny ma coraz więcej zastosowań
- Nadal nie masz pewności? Zapytaj specjalistów!
Zakup wózka widłowego nie należy do tanich inwestycji, nawet jeśli decydujesz się na używany model. Z tego powodu przed wyłożeniem pieniędzy należy porządnie przeanalizować swoje potrzeby i możliwości, aby wybrać najlepiej dopasowany model. Dziś zajmiemy się trzema tytułowymi zagadnieniami i tym, jak wpływają one na funkcjonalność w konkretnych warunkach – czyli jaki wózek widłowy wybrać.
Wózki czołowe są uniwersalne
Nie bez powodu to właśnie umieszczenie wideł we wzdłużnej osi jest standardową i najczęściej spotykaną konstrukcją wózków widłowych. Przede wszystkim to bardzo intuicyjne rozwiązanie, pozwalające łatwo manewrować w większości sytuacji i przewozić ładunki zarówno na krótkich, jak i długich dystansach. Do tego dłuższy rozstaw osi gwarantuje stabilność oraz ułatwia umieszczenie przeciwwagi, co przekłada się na większy udźwig, a cały układ napędowy jest prostszy w budowie. Z tych powodów czołowy wózek widłowy doskonale sprawdzi się w typowym magazynie, dużym sklepie, czy przy produkcji. To także doskonały wybór do pracy na zewnątrz. Należy też zwrócić uwagę, że w związku z powszechnym użyciem łatwiej znaleźć wyszkolonego operatora, kupić części czy przeprowadzić naprawy wózka czołowego niż bardziej wyspecjalizowanych rodzajów.
Jaki wózek widłowy wybrać – nie tylko widły
Warto pamiętać, że do wózka czołowego można bez większych problemów zamontować inny osprzęt. Popularne są chociażby pługi, dzięki którym można szybko odśnieżyć plac magazynowy, łyżki do sypkich materiałów lub uchwyty do beczek albo bel papieru. W ten sposób możesz zwiększyć ilość zastosowań widlaka i wpleść go w procesy produkcyjne firmy.
Boczne wózki to wyspecjalizowany gatunek
Jak można się domyślić w takim przypadku widły są obrócone o 90 stopni względem kół, podobnie jak kabina operatora (nierzadko z miejscem stojącym). Choć na pierwszy rzut oka może wyglądać to dziwnie, przekłada się to na kilka konkretnych zalet. Przede wszystkim kierowca lepiej widzi ładunek i może nim bardzo precyzyjnie manewrować. Po drugie wózki boczne doskonale nadają się do ponadprzeciętnie długich ładunków, na przykład rur czy profili – ich budowa zapewnia dużo większą stabilność. Dodatkowo wózki boczne łatwiej mieszczą się w ciasnych korytarzach, pozwalając na gęstsze ustawienie regałów w magazynie. Będzie to więc wyśmienity wybór, jeśli zajmujesz się produkcją, sprzedażą lub transportem długich materiałów, jednak w innych przypadkach nietypowa pozycja jazdy, ograniczona prędkość i specyficzny kształt bardzo ograniczą możliwości.
Napęd elektryczny ma coraz więcej zastosowań
Oba wymienione typy wózków występują zarówno w wersjach spalinowych, jak i elektrycznych, przy czym te drugie w ostatnich latach zdecydowanie zyskują na popularności. Takie wózki doskonale sprawdzają się w zamkniętych halach, gdzie ich ciche silniki i brak spalin znacząco podwyższają komfort pracy, a prosty, precyzyjny układ napędowy ułatwia niewielkie, dokładne manewry oraz operowanie ładunkiem. Radzą sobie jednak gorzej na zewnątrz zimą (choć sporadyczne użycie nie jest problemem), a konieczność ładowania utrudnia zastosowanie przy intensywnej pracy zmianowej.
Nadal nie masz pewności? Spytaj specjalistów!
Jeśli ciągi się wahasz, jaki wózek widłowy wybrać, po prostu skontaktuj się z nami. Opisz nam rodzaj swojej działalności i miejsce, gdzie ma operować maszyna, a my podpowiemy, co według nas najlepiej wybrać, aby zyskać optymalną wydajność i nie przepłacić. Zadzwoń lub napisz do Irapolu!




