wózki widłowe niskiego składowania

Wózki widłowe niskiego składowania

To jeden z najpopularniejszych rodzajów widlaków. Jednocześnie jest to kategoria niezwykle szeroka, obejmująca bardzo różniące się od siebie maszyny. Mamy tu małe ręczne paleciaki, trzykołowe elektryczne wózki śmigające zwinnie po ciasnych magazynach, ciężkie potwory z Dieslem przenoszące wielotonowe elementy przemysłowe i setki innych, pośrednich typów. Nie ulega jednak wątpliwości, że łączy je funkcjonalność. Dzięki nim miliony firm sprawnie działają, napędzając gospodarkę. Wózki widłowe niskiego składowania są wręcz nieodzownym elementem naszej cywilizacji!

Czym są wózki widłowe niskiego składowania?

W największym uproszczeniu to wszystkie wózki, które mogą unosić towary na wysokość nie większą niż 5 metrów. Takie maszyny sprawdzają się w większości typowych zastosowań. I mowa tu nie tylko o magazynowaniu, ale także o produkcji. Mogą być pomocne przy rozładunku towarów, jego konfekcjonowaniu, jak i stać się integralną częścią procesu produkcyjnego, przewożąc materiały i półprodukty między kolejnymi stanowiskami. O ile najprostsze modele bez napędu może obsługiwać niemal każdy, to już te cięższe wymagają oficjalnych uprawnień wydawanych przez UDT. To jednak osobny temat.

Najważniejsze podziały

Wózki widłowe niskiego składowania łatwiej jest pogrupować, stosując proste rozróżnienia na bazie kluczowych cech technicznych.

Podnośnikowe i unoszące

Wózki podnośnikowe to te modele, które wyposażono w maszt pozwalający im unieść towar na wysokość kilku metrów. Wymagają odpowiedniego dociążenia i dość złożonego systemu sterowania, pozwalającego precyzyjnie operować ładunkiem w każdej osi. Niemal zawsze mają też napęd. Wózki unoszące podnoszą ładunek tylko na tyle, bezpiecznie go przewieźć – to najczęściej 15-30 cm. Są dużo tańsze i prostsze w obsłudze.

Rodzaj napędu

Najprostsze wózki widłowe niskiego składowania nie mają napędu – to minimalistyczne paleciaki, w których przemieszczanie i podnoszenie ładunku wymaga użycia mięśni operatora. Jednak przy bardziej intensywnym użytkowaniu przyda się napęd, a tu z pomocą przychodzi elektryka. W przypadku większych maszyn z kabiną mamy podział na trzy rodzaje napędu: elektryczne, spalinowe (niemal zawsze zasilane gazem) oraz te z silnikiem Diesla. Te pierwsze wyróżniają się przede wszystkim cichą i płynną pracą, a do tego nie emitują spalin, są więc idealne do pracy w pomieszczaniach. Silniki wysokoprężne to wysoka moc i niezawodna praca w każdej temperaturze, a wózki widłowe niskiego składowania zasilane LPG są bardzo tanie w użytkowaniu. To oczywiście tylko telegraficzny skrót – zagadnienie jest dużo szersze.

Czy znajdzie się miejsce dla operatora?

W przypadku wielu wózków paletowych operator prowadzi maszynę, idąc przed lub za wózkiem. Wózki z platformą, a w przypadku większych konstrukcji kabiną są skrajnie inne niż te najprostsze. Z pewnością jednak komfort pracy i szybkość poruszania odbiją się na wynikach. Różnica będzie też widoczna w cenie.

Wózki widłowe niskiego składowania mają różną wielkość oraz udźwig

Dobierając wózek, zwróć uwagę na jego wymiary i osiągi. Oczywiście skrajne przypadki to nie problem, ale częstym błędem jest na przykład kupowanie mocniejszej maszyny na wszelki wypadek. Potem okazuje się, że nie wykorzystujemy jej możliwości, ale ponosimy koszty serwisowe, a do tego zwrotność jest gorsza niż w wypadku mniejszych modeli.

Wózki widłowe niskiego składowania pozwalają na wygodny i sprawny transport towarów na terenie firmy – trudno o lepszego pomocnika w prowadzeniu biznesu!

0
Koszyk
  • Brak produktów w koszyku.