Odwieczny dylemat przy zakupie wszelkiego rodzaju sprzętu. Bycie pierwszym właścicielem to opieka gwarancyjna, brak zużycia komponentów i to wyjątkowe poczucie bycia pierwszym użytkownikiem. To też niestety niemałe pieniądze w porównaniu z nawet rocznym czy dwuletnim sprzętem.
Każdy wózek widłowy wyposażony w maszt wyekwipowany jest również w karetkę. To jeden z podstawowych elementów wózka, odpowiedzialny nie tylko za ruch towarów, ale także za bezpieczeństwo operatora. Jej uszkodzenie to murowany przestój, a w skrajnych wypadkach nawet zagrożenie życia kierowcy i osób w otoczeniu. Z tego względu serwis karetki jest niezwykle ważnym elementem konserwacji wózka widłowego i nigdy nie powinien być zaniedbywany. Ale zacznijmy od podstaw.
Wózki widłowe to jedna z podstaw działania średniego i ciężkiego przemysłu i nic w tym dziwnego. Ich uniwersalność, względnie prosta obsługa i ogromne możliwości transportowe sprawiają, że wiele przedsiębiorstw nie mogłoby bez nich funkcjonować. Jedną z cech, które odpowiadają ze tę wszechstronność, jest możliwość zamontowania wideł o długości dostosowanej do zadań. Co jednak gdy potrzeba zastosowania dłuższych wideł występuje jedynie sporadycznie? W takim wypadku idealnym rozwiązaniem będą przedłużki wideł, które można łatwo i szybko nałożyć zmieniając właściwości wózka. Co warto o nich wiedzieć?
Wózki widłowe są niezwykle szeroką grupą maszyn, obejmującą zarówno ręczne paleciaki używane w pobliskim sklepie spożywczym, jak i ogromne maszyny portowe przeznaczone do ładowania kontenerów. Ale nawet zbliżone do siebie wizualnie widlaki używane w magazynach potrafią różnić się mocą udźwigu o rząd wielkości. Może się wydawać, że większy udźwig zawsze będzie lepszy, jednak przekłada się to na większą masę wózka, bardziej skomplikowane mechanizmy i duże obciążenia. Czy zatem istnieje korelacja między mocą wózka widłowego a ryzykiem wystąpienia awarii?
Wózki widłowe to bez wątpienia wytrzymałe maszyny. Bez wyjątku zaprojektowane są do ciężkiej pracy, a wysoka niezawodność jest w ich przypadku cechą wymaganą. Większości awarii da się zapobiec, a jeśli są one nieuniknione, bez problemu można zauważyć sygnały ostrzegawcze. Dzięki temu nie jest problemem zaplanowanie serwisu bez kosztownych przestojów.
Części do wózków widłowych tworzą bogaty i zróżnicowany rynek. Zróżnicowany przede wszystkim pod kątem jakości (a co za tym idzie ceny), choć nie jest to jedyne kryterium, jakim musi kierować się nabywca. Szczególnie że zamienniki nie zawsze są gorsze i tańsze od oryginałów, a przy okazji naprawy wózka możemy go ulepszyć.
Wybierając opony do wózka widłowego warto zastanowić się nad warunkami, w jakich będzie on operował, aby uniknąć przykrych rozczarowań. Przedstawiamy więc wady i zalety dwóch najpopularniejszych rozwiązań – pełnych opon elastycznych oraz pompowanych.
Niemal każda osoba pracująca w magazynie lub szeroko pojętej logistyce rozważa w pewnym momencie rozszerzenie swojego CV o uprawnienia na wózki widłowe. Praca operatora daje możliwość awansu i realnego zwiększenia zarobków, wiąże się jednak z dużą odpowiedzialnością. Do niedawna oprócz oficjalnych uprawnień wydawanych przez Urząd Dozoru Technicznego, można było kierować widlakiem na podstawie wewnętrznego szkolenia.
Wózki widłowe pracują w coraz większej liczbie magazynów. Przedsiębiorcy decydują się zwykle na skorzystanie z możliwości wózka widłowego ze względów ekonomicznych. Poprawiają one wydajność pracy, zapewniają szybkie dostawy ładunków w odpowiednie miejsca, usprawniają prace wykonywanie w firmach.
Wózek widłowy wysokiego składowania powinien z powodzeniem sprawdzić się u Ciebie. Wszystkie ważne informacje w tym zakresie zawarte są w niniejszym wpisie, więc zostań na stronie!